.

.

lördag 24 december 2016

Julafton

Äntligen julafton.
I år kändes den extra speciell eftersom Nelli är så stor att hon förstår så mycket.
Men jag tyckte att det bästa på hela morgonen var att Leo var så oerhört glad över sina presenter.
Jag var lite orolig inför julafton  eftersom Leo har varit så kännslig och labil sista tiden så tänkte jag att minsta lilla fel vid julklappsöppningen så kommer han förstöra hela julaftonen för oss.
Men så blev det inte det var istället Robin som var väldigt surmulen och visade sitt missnöje över paketen jätte väl.
Det är så jävla svårt  tycker jag, jag vet att han är autistisk och inte alls filtrerar sitt betende men man blir otroligt ledsen när man har köpt saker som man tror att han ska bli glad över och så blir han sur över att han har fått det.
Jag köpte AIK kalsonget och trodde att han skulle tycka det var jätte kul, eftersom han vill ha AIK på allt men han blev skit sur över hur man kan ge någon kalsonger i julklapp och Micke köpte nya innebandy glasögon till Leo och tänkte att det var taskigt mot Robin om inte han fick nya så han fick också ett par och blev sur över det också.
Det dumma var nog att det han önskade sig mest vat ratt och pedaler till playstationet och det fick han av mormor och morfar på kvällen, så därför kunde han inte vara glad över det andra riktigt.
Men efter ett tag kom han upp och hade satt på sig sin New york rangers tröja och keps och var jätte glad och frågade om han fick ha det på sig till mormor och morfar ist för skjorta så vi sa ja.
Men Leo det var jätte kul, han skrek ja eller yes när han öppnade sina paket, han blev så himmla glad över spelet, jockeboi tröjan, rullskridskorna mm mm och det gjorde hela min dag faktiskt.
Nelli hon försåg sig själ under granen och jag vet inte hur hon lyckades men allt hon kom med var till henne.
När vi slog in paketen pratade vi om att i morgon kommer tomten och då sa hon - ja med docka och tandborste till mig :)
( När vi var i tomte land så önskade hon sig en docka men på alla barns önskelista la tomten själv till en tandborste och en kram till Tomten.)













vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)