.

.

torsdag 10 november 2016

Trots åldern

Jag vet inte vad jag tycker eller tänker. Finns det ens en trots ålder? Är Nelli i trotsåldern?
Jag har trott att trotsåldern är som en lååååång period av trots men på Nelli går det mer som i korta hemska perioder.
Det kanske är så trotsåldern fungerar? Att under året som dom är två år så är det mycket trots.
Många säger att trots inte existerar utan att det är vi vuxna som inte förstår barnet när dom uttrycker dig.
Men jag tyckte trots är det klockrena ordet.
Och det är inte kul.
Hon vill absolut INTE göra det jag säger.
Som att sätta på sig kläder, gå på pottan, klä på sig ytterkläder, äta mat.
Men det är inte varje gång, ibland klär hon på sig så glatt nästa gång springer hon iväg och gråter och håller i sina armar så jag inte kan ta av eller på tröjan.
I en del av fallen kan nån annan kliva in och få henne att göra som man sagt.
Jag måste säga att hon och Leo är väldigt lika. Han gråter skriker och springer iväg när jag säger att han ska klä på sig eller äta också.
Det är som att ha två tvåårigar.




Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)