.

.

torsdag 11 augusti 2016

Parklek

Idag tog vi bussen till Farsta och gick till en parklek. Höst kylan verkar ha kommit och idag var första gången killarna och jag tog på oss långbyxor. Så tråkigt att vi inte tagit oss iväg tidigare i sommar då de har en plask damm där. (Tycker att det är samma sak varje år, jag har en lista på saker jag vill göra på sommaren och när hösten kommer är det massa saker kvar.)
Att åka buss är ett projekt i sig, bussbiljetter som ska köpas och inte var det särskilt billigt heller 120kr tor för 2 barn. Så vill man att fler ska åka kommunalt ist för bil, gissar att det inte kostar 120 kr med bil till farsta?
Nelli älskar att åka buss men Leo blir lite stressad, gissar att jag tyvärr smittar av mig för jag blir också uppstressad av att åka kommunalt.
Jag hade sett lite kort från Farstängen och var sugen på att åka dit, killarna var lite gnälliga men sa okej till att åka men när vi kom dit hade de jätte kul och ville åka imorgon också.
Det fanns så mycket att göra, vi började med klätterställningen och spelade sedan lite basket, målade på staflin som de ställt ut utomhus, spelade bowling och gick sedan tillbaka till basketen (som Leo älskade).
Nelli älskade allt och tittade på medans vi spelade basket och åt kalla köttbullar till lunch.
Leo hittade en hel del pokemons på vägen dit och på vägen hem och det gjorde vår resa ännu roligare.
När vi kom hem köpte vi korv i centrum och handlade lite till middagen innan Nelli somnade i vagnen :)
En oerhört lyckad dag tycker jag.













vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)