.

.

onsdag 17 augusti 2016

Första Dagen tillbaka i skolan

Leo hade ingen lust att gå till skolan idag, men det är väl inte så konstigt med tanke på allt som hänt.
Jag följde med och pratade med hans fröken lte grann och gick sedan på en promenad med en annan förälder i klassen.


Mitt på promenaden säger Nelli, fån fota. Vad vill du fota frågade jag? Båtar säger hon och pekade på båtarna.



Jag trodde att kyran hade startat men det hade den inte och gå hem igen ändes trist när vi hade lätt på oss och allt så vi gic till paren i närheten men gud vilket väder, små regn och all blåst. Men det störde inte Nelli, hon hade ätte ul.







Hon är lite fegis Nelli, eller inte feg för hon provar allt, som hängmattan. Hon skrattar först men sen blev hon ledsen och skrek - Läsigt samma sak med gung hästen.





















Micke var hemma och tog blodprover och frågade om vi ville äta lunch och det ville vi verkligen men det blev inte så bra........
När vi sitter och äter blir Nelli getingstucken på örat.
Jag ser att den flyger in vid hennes öra men innan jag hinner fram har hon flugit upp med handen och när jag får bort handen försöker jag vifta bort getingen men inser att den sitter fast i hennes öra med gadden. Men tur i oturen verkade det vara nåt fel på getingen för öra svullnade inte eller nåt. Så efter lite is slutade hon gråta och det blev bra.
Men hon är så söt, hon berättade för alla vi träffade att hon blivit stucken av en geting och att hon grät mycket.



Den här dagen fortsatte och blev bara bättre och bättre, när jag kommer hem ringer Leo och frågar om han får komma hem för hans fröken säger att han inte får komma in i klassrummet.
jag får tag  på rektorn som får tag på Leo innan han går hem.
Känns som en bra första dag tillbaa i solan.

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)