.

.

lördag 21 maj 2016

Spring för AIK

Idag var det dags för spring för AIK, oturligt nog verkar Leo vara sju, jag har legat hela veckan i någon virus med fruktansvärd huvudvärk yrsel och feber och han har samma symptom men ingen feber.
På vägen dit stannade vi till i AIK Shopen och köpte nya fotbolls tröjor till killarna.
Det är flera veckor sedan vi lovade dom tröjorna så det var skönt att få det gjort, Robin fick även en ny vår/sommar jacka, jag har letat ett tag men inte hittat någon men nu hittade vi en.

Innan loppet var det uppvärmning med massa dans steg till musik och Robin tyckte det var såååå roligt att vi var rädda att han skulle vara slut innan det ens hade börjat.

illarna var rejält nervösa innan starten men hamnade bland dom första och sprang med full fart när starten gick.

Vi skyndade oss tvärs över parken för att hinna se när de kom halvvägs, Leo kom först men han såg rejält trött ut sedan kom Robin men han sken som en sol.

Leo kom också först i mål men då såg det ut som om han skulle dö men Robin han spurtade rejält in i mål. Han sa själ att när han så målet fick han extra kraft och tänkte att nu tar jag i allt b´vad jag kan.
Jag är så sjuk stolt över killarna.
Leo för att han kämpade så bra fast han var sjuk (själv höll jag på att dö av att gå till affären när jag var sjuk) och Robin för att han sprang så fort, att han orkade, och att han hade så kul.


Man kan säga att Leo var lite trött i bilen på vägen därifrån.





vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)