.

.

tisdag 24 maj 2016

Så sjuk

När jag skulle sova vid halv tio tiden råkade Nelli stoppa in fötterna under mitt täcke och hon var brännhet.
Jag gick ner ich hämtade Ipren men det tog inte ner febern och vid halv tolv funderade jag på att ringa Micke och fråga om vi kanske skulle åka med henne. Men straxt efter tolv började den sjunka lite och efter en stund började hon lugna sig lite och verkade kunna sova. Så då somnade jag också men straxt efter ett vaknade jag av att hon kräktes. Och innan jag hann reagera kräktes hon igen.
Jag rusade upp och hämtade en handduk som jag la på golvet och satte henne på och så började jag samma ihop lakanet och in med det i badrummet. Det kändes som allt blev halvdant gjort eftersom hon satt ensamme på golvet och jag inte kunde se henne.
Men hon blev jätte busig i allt det här och satt och sa oj oj och skrattade och tyckte kräkset på händerna var wow men också att jag tagit bort allt i sängen.
Jag tyg av henne pyjamasen det finaste jag kunde för den var helt tänkt av kräks och så gick hon själ in i badrummet så jag kunde tvätta henne och sen spritade jag hela henne. Sen gick vi in och skulle bädda sängen men då insåg jag att det gått igenom på madrassen så då fick jag ta bort den. Sen tillslut kunde vi lägga oss.
Men hon kunde inte somna utan pratade och pillade och klappade på mig.
Vid tre hade feber kommit tillbaka lika illa som förut så då gav jag henne Alvedon och hoppades att den skulle hjälpa bättre. Det gjorde den men hon kved och flämtade länge och det var riktigt jobbigt att uppleva.
Vi gick upp vid sju och då var hon riktigt illa däran igen men jag var tvungen att vänta med ny Alvedon. Det var svårt att väcka henne och medan killarna gjorde sig i ordning låg hon bara isoffan.
Det var hemskt att klä på henne för det kändes som att det gjorde ont på henne.







Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)