.

.

onsdag 27 april 2016

Nu ligger alla i sina sängar, nästan...... Robin sitter fortfarande där nere och ser på tvn.
Leo ligger i sin säng med tvn på men han kanske sover. Vi förser hela tiden prova nya sätt för att få honom att somna på kvällarna men vi hittar inget som verkar funka helt.
Många predikar att man inte ska se på tv telefon eller ipad när man ska sova men jag känner att jag struntar i det för vi har provat med saga på radion i mörker eller svagt ljus men känslan av oro och ensammhet blir för stor för Leo då.
From i går provar vi melatonin tabletter en timma innan sängdags och igår gick det bra för honom att somna och han sov hela natten i sin säng, kan vara en slum eller också psykiskt för att han fick en medicin som sa göra att han somnar så han kanske somnade bara därför.

Vår dag har varit väldigt uppochner....... Leo ringde från fritids och frågade om han fick gå hem men jag sa nej för han gick hem både i måndags och i tisdags och anledningen till att han ville gå hem var att det små regnade ute.
När han sen kom hem var han trött och hade ont i huvudet och sa att det var därför han hade velat gå hem och att han inte ville gå på sin fotbolls träning och med facit i hand så skulle han gått hem och vilat.
Vi gick till tandläkaren och hämtade hans bettskena och sen hann han vila lite innan jag tvingade iväg honom på fotbollen men han gnällde bara lite och jag förklarade att jag tror att när han kommer dit och har ul så glömmer han att han är trött och har ont i huvudet plus att var ute i friska luften också hjälper men jag pratade med hans tränare och förklarade och de lovade att ta det lugnt med honom.
När han kom hem var han jätte trött men åt världens portion mat och en timma senare om han ner och frågade om det var försent att gå till centrum och äta en kebab tallrik :)

Nelli har också haft en konstig dag, först har hon varit otroligt gnällig och grät massor innan middagen men sen blev hon glad och busig men rätt som det var om hon ut i köket och skrek blöja och slet sig i blöjan och när jag svarade -jag kommer straxt kastade hon sig på golvet och skrek hysteriskt och slet sig i blöjan.
Vi gick och bytte den och hon hade bajsat massor och löst. Men när hon fick ny blöja fortsatte hon att gnälla och dra i blöjan och riva sig mellan benen så jag tog av den och tittade men kunde inte se nått konstigt förutom att hon var lite röd så jag smörjde henne med  salva men det slutade liksom aldrig och när vi la oss i sängen blev det ännu värre så jag tittade igen men kunde fortfarande inte se nåt konstigt. Så jag gav henne ipren och resten av sin ersättning och straxt därefter sov hon.
Jätte konstigt alltihop.




vises



Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)