.

.

onsdag 13 april 2016

Nelli

Tänk att man hela tiden upptäcker nya förändringar, både i utveckling men också i beteende.
Hon har sedan en månad tillbaka kommunicerat på ett helt annat  sätt än förut.
Nu berättar hon med ord vad hon vill men om jag pratar om något så kan  hon också prata om det. Låter lite konstigt men så här:
 Morfar klädde på sig och skulle gå hem, då säger jag till Nelli -Nu ska vi äta lunch. Då drar hon i morfars jacka och säger Acka och pekar på kroken, då säger morfar att han ska gå hem då vinkar Nelli kom och säger -äta kom äta.
Om jag säger på morgonen att nu måste jag väcka Leo springer hon före till Leo och skriker -aka aka och tänder oftast lampan :)
När vi ska äta middag säger jag ju det till Nelli och då springer hon till trappan sätter händerna för munnen (för det gör jag ) och skriker -EEEeeo äta äta!
Sen är hon duktig också även om det inte alls handlar om att kommunicera som när jag och killarna dukar av bordet eller dukar fram då kommer hon oftast bärandes på nåt hon också.
Sen har hon jobbiga sidor också som att vi kan inte duka fram maten på bordet och lämna den oövervakad, vi dukade fram tacos på bordet och när vi kom in hade hon lagt sallad och lök i alla skålar, burkar kastruller och även i våra glas.
Lite jobbigt är också att hon blankt skiter i om man säger nej, hon bara fortsätter som om inget hade hänt, hoppas det vänder för man vill ju att hon ska lyssna utan att man blir arg eller tar ifrån henne sakerna som tex när hon häller ut allt sitt vatten i sin tallrik eller dyl.
Sista dagarna har hon varit annorlunda i sitt beteende också, mera gosig och vill sitta i knät mycket och blir otroligt ledsen när jag går hemifrån, det har hon tidigare inte brytt sig om.

I kyrkan idag och förra veckan var hon annorlunda också, super vild och springer runt runt, skrattar massor och leker även med personalen.



vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)