.

.

lördag 30 januari 2016

Kaos

Gud vilken kaos dag vi har haft idag.
Vi har ofta kaos hos oss men vissa dagar är värre än andra som idag.
Min kompis smsade i grå kväll att dom skulle ha kalas idag kl 14 och vi skulle ordna maten till dagens innebandy match så vi skulle göra iordning maten och idag och åka hemifrån kl 15 så jag bestämde mig för att strunta i matchen och gå på kalaset ist.
När vi vaknade gick micke och handlade till matchen sen åt vi frukost och började förbereda.
Sen gick jag och handlade fördelsedags presenter och när jag kom hem gick jag en promenad med Nelli så hon skulle somna och det gjorde hon.
Då smsar min kompis att henne son har blivit sjuk.
Nelli hostar och hostar i sömnen så hon nästan kräks och väcker därför sig själv och jag kan inte få henne att somna om så Micke tar med sig henne till IKEA så att hon ska somna i bilen. Då gör jag färdigt maten och tar några alvedon och lägger mig och sover, för jag är fortfarande dålig och har oerhört ont i huvudet hela tiden plus att Nelli har haft en jätte dålig natt igen. 
Igår kväll började hon klia i rumpan och skrek hysteriskt till 12 då hon somnade men hela natten har hon legat tryckt mot mig och börjat gråta så fort jag rört mig minsta lilla.
Micke kommer hem och Nelli har inte sovit något mer, han sjutsar ner henne till hennes storasyster Emma som ska vara barnvakt när vi är på innebandyn och när han kommer hem åker vi.
Men däremellan hinner han få ett sms där det står att vi måste knåpa ihop två presentkort till matchens lirare så det gör jag på datan medans han är i väg.
Sen åker vi 20 minuter försenade, men vi hann ändå.

Maten var uppskattad och Robin fick dela ut presentkorten vilket gjorde honom jätte glad.

Det hade gått jätte bra för Emma med Nelli och när vi kom hem sov hon :)







vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)