.

.

onsdag 27 januari 2016

Jäkligt jobbig dag

Jag är fortfarande sjuk (trist att det aldrig ger sig) och det verkar som Nelli inte heller är särskilt kry.
I går hostade hon så vi började inhalera henne direkt och på kvällen när hon somnat hostade hon oavbrutet till hon tillslut väckte sig själv då inhalerade vi henne och hon somnade om men redan efter en timme började hon hosta oavbrutet igen, men då var hon så söt, först ville hon  inte inhalera men jag tvingade henne medans hon fortfarande låg på kudden och då somnade hon mitt i inhaleringen så jag körde alla mediciner i lugn och ro.

I morse provade jag att duscha fast jag var ensammen hemma  med henne, jag hade inga större förhoppningar om att det skulle funka men behövde verkligen desperat duscha.
Det blev tusen miljoner gånger värre än jag trodde, efter ca 2-3 minuter kom hon för att kolla vad jag gjorde och ville komma in i duschen och det var jag beredd på så hon hade bara blöja men när hon kom in i duschen började hon gråta massor och inget jag gjorde hjälpte utan det vart bara värre och jag behövde faktiskt både tvåla in mig och tvätta håret så hon skrek hysteriskt på en nivå man inte ens kan föreställa sig om man inte har hört det.

Resten av förmiddagen grät hon till och från till jag tillslut gick till affären vid halv 11 och kvart i 11 sov hon :) ag skyndade mig att handla och hem igen och kastade bokstavlig talat iordning lunch men trots att man skyndar massor så rusar klockan iväg och vid halv 12 ringde Leos lärare och sa att han hade huvudvärk och kanske feber, så vid 12 kom han hem
Han fick en alvedon och gick upp och la sig och sov  en stund.
Straxt därefter vaknade Nelli så jag la mig på soffan med henne på magen och lyckades vila en stund iaf trots att hon sammanlagt sov nästa 3 timmar.

På eftermiddagen var hon jätte busig, vilket ledde till ganska mycket tillsägelser som i sin tur ledde till massor med gråt. Hon pillade på ALLT skulle ha allt som alla tog i, hon försökte bända loss Robins telefon ur handen på honom och skrek hysterisk när hon inte fick den samma sak med riskakorna, min mat kniv fjärkontrollen till tv osv  osv  osv  osv



Kakor hittade hon tydligen också någonstans i köket





vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)