.

.

måndag 9 november 2015

Att ta hand om 3 barn ensamen är näst intill omöjligt.
Idag kom Robin hem krasslig från skolan och under kvällen blev han sjukare och sjukare och fick riktigt hög feber.
Vid sju började Nelli gråta oavbrutet så jag tänkte att hon kanske är trött pga av virus och astman så jag började göra iordning henne, under hela tiden gråter hon, Robin gråter också pga av  feber frossa och ont i kroppen. Han får gå ner och lägga sig själv tillslut då Nelli kommit till en hysterisk nivå.
Full av ångest går jag upp med henne för egentligen ville jag följa med Robin ner och bädda ner honom i sängen.
Nu kommer nästa problem, Nelli måste inhaleras innan hon somnar och varken jag eller Leo kan få henne att sluta gråta så tillslut fick jag hålla fast henne och inhalera henne, ännu mera ångest.
Jag tänker att jag går ner till Robin så fort Nelli har somnat och sedan säger jag god natt till Leo.
Men nä..... Nelli gråter och gråter ända fram till halv tio då somnar jag också och vaknar sedan av att Leo väcker mig och är ledsen för att han har så ont i handen som han har stukat tidigare på dan.
I bland vill man bara skjuta sig, dessutom sov jag jätte dåligt den natten av ångesten för att jag inte kunde lägga Robin, att jag fick hålla fast Nelli och att jag inte kunde säga godnatt till Leo.

Nelli tvingade Robin att sitta med henne i trappan när han kom hem ifrån skolan.

 Nelli är så otroligt fin, idag gosade hon med Robin när han låg i soffan och mådde dåligt och i fredagsnär jag var så jätte dålig kröp hon upp isoffan och la sig på mitt huvud och klappade mig på ryggen det gjorde hon tre gånger och när Micke och hon skulle åka till doktorn gjorde hon samma sak sedan kröp hon ner från soffan och vinkade till mig och sedan gick hon ut i hallen till Micke.
Helt otrolig liten tjej.








vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)