.

.

torsdag 24 september 2015

Lite gnällig

Idag är jag lite gnällig ändå har det varit en bra dag över lag.
Det hände Leo en sak på fritids igår som gör att det ligger ett stort moln över hela familjen idag jag har varit oerhört ledsen och väntat hela dan på att rektorn ska ringa.
Men morgonen var jätte bra och Nelli var med mig och hängde tvätt och var jätte glad och busig sen ringde mamma som skulle var barnvakt åt Nelli när jag gick till gymmet och berättade att hon var sjuk men skit i det tänkte jag vi tar en städ dag idag ist när Nelli ändå är så glad, MEN då gjorde jag det stora misstaget att jag satte mig vid datan för att beställa skolkorten. Där surnade jag ihop ordentligt varför är skolkort så sjuk dyra??
Jag vill ha en digital bild och så valde jag 1 ark med små bilder fall de själva villa ha 1741kr är det verkligen rimligt???? helt jävla sjukt tycker jag.
Men där nånstans ledsnade Nelli och sen slutade hon inte gnälla så vi klädde på oss och gick till öppna förskolan, det var bara en timma kvar men hon var glad och nöd :)
På vägen hem gjorde jag ett försök på gymmet med henne med mig inne i vagnen och det gick sådär, hon var lite gnällig men jag gjorde övningarna för ryggen och sen gick vi hem.
Nu sover hon i vagnen och jag har precis duschat och lagat middag och snart är det dags att åka till killarnas bandy träning först ska dom bara få lite mellis
dagarna bara försvinner iväg.
Folk säger att det blir långtråkigt att vara mamma ledig men jag hinner inte blinka förrens det är kväll och dags att gå å lägga sig.
Vissa dagar har jag inte en enda minut över att göra en enda liten sak som jag skulle önska.



vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)