.

.

torsdag 13 augusti 2015

Dag 2 på Kolmården

En glad pirat mötte oss i entren.

Vi gick raka vägen upp till bergoch dalbanan i Bamsesvärld för att slippa köerna.

 godis tåget inte så oskyldigt som det låter.


Nelli var glad över en ny dag på Kolmården.



Sen gick vi bort till aparium och ap showen men den var riktigt dålig faktiskt. den på Furuvik är mycket bättre.

e

Sedan gick Leo och Micke och åkte linbanan, jag och Robin fick nog dan innan. (förstår faktiskt inte hur dom kan bygga den så högt upp i luften att människor som har svårt med höga höjder inte kan åka. Man missar hela safarin)

Under tiden gick jag och Robin tillbaka till bamses värld och han åkte dunderhonungsburkarna och Viktoria.







Sen gick vi in till gätterna.
I början var Nelli lite osäker och vågade inte klappa men sen efter en stund blev hon modig och jagade dom och när vi sedan ville gå därifrån grät hon.
Leo som älskar djur han satte sig där mitt i högen och gosade med alla och han grät nästan också när vi sa att det var dags att gå.




Nelli älskade tigrarna också men vem gör inte det? Dom är helt magiska och bland det bästa på hela Kolmården

Vi såg delfin showen en gång till för att Robin ville det, själv är jag inte så förtjust i den showe utan tycker att den är riktigt  dålig och tråkig. Vi saknar Markoolio, då var den kul och  man skrattade, nu är det bara delfiner som hoppar faktiskt


Vi avslutade med att Leo åkte delfinexpressen helt själv, modiga killar idag.








vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)