.

.

måndag 9 mars 2015

Skrikande bebis

Nelli är ju oerhört snäll, glad jämt men när det kommer till att sova kan det vara ett rent helvete ibland.
Jag tycker alltid att det är jobbigt men vissa kvällar är värre än vanligt.
Det finns två senarion, antingen får hon sin flaska, blir jätte pigg och ålar runt i ssängen busar bråkar pillar på allt tills hon bryter ihop och bara gråter och då somnar hon inom 5 minuter men då måste man antingen gunga henne eller så somnar hon på Mickes mage och ibland funkar det med flaska nr 2.
Det andra senariot är att hhon äter sin flaska och sedan gråter skriker och sparkas och slåss. Så kan hon hålla på bortåt en timma.

På dan idag provade jag att lägga henne i hennes egen säng med en flaska och då somnade hon på en gång och sov i en och en halv timma.
Så jag tänkte att det kanske är en ide att försöka få henne att somna  i  sin egen säng på kvällen. Det finns ju massa barn som kan det.
Jag la henne i sängen med en flaska men när den var slut blev hon busig men jag lät henne ligga kvar med förhoppning om att hon skulle somna ändå men efter 5  minuter blev hon ledsen och sen var def inget slut.
Jag har läst att man ska försöka trösta dom i sin egen säng så det försökte jag med men hon bara skrek så tillslut tog jag upp henne, (vet inte om jag förstörde allt då?) men hon skrek ändå. Jag gungade och sjöng gav henne en till flaska och la mig med henne på magen men inget hjälpte så tillslut la jag ner henne igen i hennes säng och försökte trösta henne där.
Men hon grät och grät och till sist somnade hon men nu ligger hon och snyftar i sömnen och egentligen vill jag bara lyfta upp henne och krama henne.
Varför är det så här? Varför gråter hon när hon ska sova? Jag har googlat och läst och kommit fram till att det är jätte vanligt men hur ändrar man det?
Jag läste att om man står på sig i 5 kvällar så ska det börja fungera men tänk om det inte gör det? Då har man utsatt henne för det här i onödan.
Jag har inget emot alls att hon somnar hos mig eller Micke men det är ju bara det att hon inte gör det och nu när hon kan krypa är det ännu svårare att få henne att somna i vår säng eftersom nu kryper hon runt ist för att somna.
vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)