.

.

lördag 21 mars 2015

Kräksjukan

Det var väl lite naiv att trott att vi skulle klara oss men att den skulle drabba Nelli var oväntat, dessutom var det henne s först sjukdom.
Hon har haft lite feber och några förkylningar hittills.
Det började i gårkväll vi läggningen (såklart) man blir ju alltid sjuk på natten.
Jag gav Nelli sin flaska som vanligt och la henne i sin säng men då vaknade hon till och gnällde så jag puffade henne lite i rumpan och hon fortsatte att sova så jag skulle precis smyga därifrån då hon gnällde igen och när jag vänder mig om så kaskad kräks hon så att det tom stänkte på mig.
Micke kom upp och vi satt men henne en stund och jag tvättade sängkläderna och hennes pyjamas och Micke gick ner igen för att duka av bordet och Nelli var så glad och busig så jag tog med mig henne för att gå ner... då kräks hon igen så det det bara stänkte om det och sen bara fortsatte det. Micke satt med Nelli på ttoan och försökte hålla henne över handfatet varje gång hon kräftes medans jag tvättade min säng madrass som såklart blev ner kräkt.

Tillslut vågade vi gå in i sängen igen och under natt en kräktes och ungefär en gång i timmen men det var inte mycket som kom, Hon grät till och då kastade jag mig upp och då hostadevhon till och kräktes men det gick att fånga det i ett papper bara sen grät hon i kanske 30 sekunder också somnade hon om igen och så fortsatte det till klockan 5.30 i morse, sen har hon inte kräkts nåt mer och Micke lyckades ge  henne lite ersättning utan att det kom upp.






vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)