.

.

onsdag 19 november 2014

Sjuk tjej

Ja så kom den tillslut .......
Förstagången Nelli blev sjuk.
Och på hennes 6 månaders dag också
Det började i går kväll med att hon nös och nös och nös och varje gång kom det oerhörda mängder snor. Å nej tänkte vi hon har blivit ordentligt förkyld. Sen från ingen stans började hon gråta hysteriskt så det faktiskt slog lock i öronen. så fortsatte det till klockan nio då vi skulle lägga oss och sova och då kräktes hon, REJÄLT över hela mig och sig.
Då visste vi inte riktigt vad vi skulle tro, om hon kräktes för att hon gråtit så mycket eller ?
Sen gick Micke och satte sig i soffa med henne och så tänkte han att hon skulle få lite mat för det hon ätit tidigare på kvällen kom ju upp. Han gav henne en halv flaska och sen kräktes hon igen så vi kom fram till att det är nog mag sjuka trots allt.
Hon somnade tillslut hos honom i soffan och han där med henne till 12 då han kom upp i sovrummet och gav henne till mig.
Hon kräktes inget mer men herre gud vilken natt!!!!!!!!!!
Hon har gråtit, gnällt snorat och sparkats och slagits hela natten, så i morse var jag mer död än levande.
Jag duschade innan micke åkte till jobbet och när killarna hade gått till skolan badade jag henne och tvålade in henne ordentligt.
Sen kokade jag alla nappar och kastade in alla kläder i tvätten och sedan lade vi oss på soffan och sov  till 12.

Hon är så fin och så snäll. ros att man märker på hela henne att hon är sjuk så ler hon ändå ;)
Jag har varit och köpt "nässpray" men jag vet inte om det hjälper något. Men vi har inte gett henne nån alvedon för hon hade "bara"38,2 och jag vet inte om man ska ge det då.





vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)