.

.

fredag 21 november 2014

Morgonstund

Morgonen är verkligen den bästa stunden på hela dagen.
Nu när Nelli är sjuk har killarna gått till skolan själva och då har vi ingen brådska att göra oss iordning. I dag sov Nelli till 8.25 och då bytte vi blöja i sängen och sedan låg vi kvar i en hel timma och bara lekte, sen gick vi ner för att hon ledsnade.
Känns så viktigt att verkligen få va med henne och njuta av bebistiden, ja viss jag ÄR med henne hela dan men så känns det inte. Ibland när hon sover på dan om jag är trött så sover hon på mig för då sover hon bäst och längst. Annars passar jag på att äta, städa, ta disken, tvätten osv osv. Nu senaste veckorna har hon bara sovit kanske 40 minuter i sträck och på det hinner man inte mycket.
Och när hon är vaken är det väldigt korta stunder som hon vill sitta själv och leka. Vi pratar kanske 5-10 minuter.
Tiden bara flyger iväg tycker jag nu är klockan 11.46 och idag har vi: 
9.30 åt vi gröt och jag åt också frukost
9.45 fick hon flaska i soffan och somnade. Sen vaknade hon och jag gungade henne tills hon somnade om igen vid 
10.45 då pratade jag och Micke i telefonen i nästan en timma om julklappar samtidigt som jag surfade runt och kollade priser på allt vi pratade om. och nu
11.40 satte jag mig och skrev det här och nu ska jag SKYNDA MG ATT STÄDA NÅNTING INNAN HON VAKNAR.
Känner jag henne rätt vaknar hon precis när jag stänger av datan. Eller inte för nu när hon va sjuk sov hon lite längre. (igår städade jag klädkammaren i 2 timmar tills hon vaknade)



vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)