.

.

onsdag 10 september 2014

Ny hårfärg.

Jag fick för mig att jag skulle prova en ombre frisyr med lite diskret mörkt i hårbotten bara för att jag är så trött på att vara blond och har varit det i över 10 år nu men att färga allt det blonda känns dumt om jag ångrar mig, då blir det ju ett helvete att bleka tillbaka det.
Jag provade att färga det i en mörkblond nyans och det blev grått, jätte fult. Så kom jag på att förut gjorde jag mörka slingor som blev för svarta som jag blekte i 5 minuter och då blev det skitsnyggt så jag färgade håret i den nyansen men ångrade mig sedan så istället för att bleka ner det så behöll jag det.
Kontrasten är otrolig men färgen är jätte snygg.
Robin och Leo är så gulliga, båda reagerade när dom kom hem från skolan och tyckte det var skit snyggt. Så kul att båda reagerade och uttryckte sig så positivt utan att jag frågade vad dom tyckte.

Nu vet jag också att det kommer inte vara så här mörkt länge eftersom jag har blekt hår innan så kommer det successivt tvättas ur och säkert bli så ljus ombre som jag tänkte från början.

Lite lånade bilder från google om ni inte vet vad ombre hair är.





vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)