.

.

fredag 9 maj 2014

Jävligaste läkaren

I dag var jag på besök på mödravården för att träffa deras läkare för att förlänga min sjukskrvning.
Hon började med att fråga varför jag inte var föräldra ledig ist för sjukskriven. Helt sjuk fråga med tanke på att jag varit dålig sen i januari och att man inte ens får plocka ut föräldra dagar tidigare än 10 dagar innan beräknad förlossning och dit har vi ju inte ens kommit än. MEN detta är en bagatell jämfört med resten.

 Vi gjorde en undersökning som visade ett det var 1 cm kvar av livmodertappen och att jag var öppen 2 cm.
Sen kommer den ena sjuka kommentaren efter den andra och hela tiden skiner hon som en sol.
Jag berättade för henne att vi hade tid för igångsättning eftersom Leo kom hemma jätte fort och ambulansen inte hann fram.
Hon konstaterar så gladd att jag kanske hinner förda innan den tiden. Sen säger hon lika glatt att eftersom jag har gjort undersökningen finns det en god chans att förlossningen kommer start inom ett dygn.
Vidare in i samtalet pratar vi o  min nästa tid hos min barnmorska och då säger hon igen att den kommer jag säkert inte behöva för då har jag nog redan fött.

När jag gick ut därifrån började jag stor gråta, hela poängen med igångsättningen är ju att jag inte vill föda hemma igen.Jag ringer till Micke och berättar vad hon har sagt och han säger att jag ska gå hem och ringa SÖS vilket jag gör.
Jag berättar allt hon har sagt och barnmorskan i telefonen går och hämtar en doktor som säger att jag ska vila och ta det lugnt, att vara öppen 2 cm är inget konstigt för någon som ska föda sitt e barn, men pga min svåra foglossning så är inte förutsättningarna samma som för någon utan foglossning  men han kände att han ändå inte ville göra en igångsättning tidigare än vi har planerat eftersom det  bara är v 37.2 och hon har bättre förutsättningar ju längre vi väntar, men så fort jag misstänker värkar ska vi  komma in på en gång, FORT jag ska bara ringa och meddela först.
Barnmorskan skriver ner det doktorn sagt i min journal så att dom ska veta det om  jag ringer.



vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)