.

.

tisdag 22 april 2014

Jag är så arg att jag inte vet vart jag ska vägen

Min barnmorska har skickat en remiss till SÖS för att diskutera en igångsättning, pga att jag har så svår foglossning och det betyder vanligtvis att förlossningen går relativt fort och att Leo föddes hemma och vi vill inte att det händer igen.
Nu fick jag en kallelse till SÖS för samtal. Den 16 maj alltså 12 dagar innan jag är beräknad.
Robin kom 2 veckor för tidigt och om hon också gör det betyder det att jag har fött redan innan jag ens får komma dit och prata om en igångsättning.
Seriöst hur fan tänker dom?????
Har de blivit nåt fel?
Har dom blanda ihop mig med nån?
Förstod dom inte vad det stod i remissen?
Skiter dom i om jag föder hemma igen??
Som sagt jag är så arg att jag kokar, jag är helt säker på att jag kommer föda redan innan jag ens får komma på det där samtalet.




vises

2 kommentarer:

På Selmas gata sa...

Oj, det låter väldigt tight om tid! Förstår att du blir både arg och rädd! Är lite nyfiken på Leos förlossning och hur det gick till efter att ha läst om att han föddes hemma, har du skrivit om det i något inlägg möjligtvis?

Tycker att du verkar vara en grymt bra och engagerad mamma, det känns som om du har en sådan fin relation till dina pojkar!

Lotte sa...

Hmm, ring upp dom och fråga! Jag födde med min yngsta hemma och har hört något om igångsättning denna gången. Hoppas både du och jag slipper vara med om en hemma-förlossning till!!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)