.

.

måndag 10 mars 2014

Natur diet till frukost

Det var längesen.
Förr åt jag natur diet till frukost säkert 4-5 gg i veckan, jag har nämligen så svårt att äta när jag är nyvaken men hungrig som en varg kan jag vara ändå och då tycker jag nutrilett och naturdiet är det bästa som finns.
Man vet att den innehåller otroligt mycket näring.
För länge sedan var det någon som sa att man ska inte äta naturdiet eller nutrilett till frukost för dom innehåller jätte mycket socker. (det har dom sagt på plus)
Men en medel svensson äter oftast en eller  två mackor till frukost, med kaffe eller te, en del har socker i kaffet och teet.
En vanlig macka med vanligt pålägg tex kaviar lever pastej eller dyl innehåller lika mycket socker som Nutrilett/naturdiet men inte ens hälften av de näro ämnen som dessa innehåller.
Tänk då de människor som tar en rostmacka med marmelad och tänker att det är viktigt att få i sig någonting iaf.


Nästa sak som irriterade mig när jag gjorde frukost i morse var innehållet i vissa produkter!!
Man ska inte äta lever när man är gravid. Men man får äta leverpastej för den innehåller nästan ingen lever.
Jätte logiskt!!
Sen ta tex nyponsoppa/blåbärssopppa. 
På innehållsförteckningen står det innehåller minst 6% blåbär.
Åter igen jätte logiskt.
Innan jag läste det trodde jag seriöst att blåbärssoppa bestod av 90% blåbär.

Näää ja va inte bitter i morse :)







vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)