.

.

söndag 9 mars 2014

Melodifestivalen, match och dikter.

Jag tycker det gick jätte bra med Leo igår trots att det inte gick så bra för Yohio.
Men jag vet inte om det hjälpte lite att Micke fullkomligt höll på att bryta ihop över att Ace Wilder var på väg att vinna eller om det var nån choklad socker kick för när vi gick upp och la os var han så glad så glad.
Men inte Robin, jäklar vilket humör den ungen har när han är trött :)

Ja man kan ju inte påstå att Melodifestivalen gick som jag ville, jag hade två favoriter och har fortfarande.
Josef Johansson och Martin Stenmark....... men dom kom ju liksom inte ens till final.
Men jag gillade Panetoz, Oscar Zia och Linus Svenning...... men det gick visst inte så bra för dom heller.

Nu är det snart dags för frukost, Leo har redan tjuvstartar men eftersom han är lite underviktig och medicinen påverkar hans aptit så är det lika bra att ge honom mat när han ber om det.

Robin sitter i soffan och ser på diverse Sean banan klipp på datan och skrattar.

Efter det ska de spela en intern match mot ett annat lag i samma klubb, bara för att barnen tycker att det är så kul.
Efter det ska vi till centrum..... Leo ska nämligen läsa en dikt där.
Kom lite oväntat kan jag säga då han kommer hem i tisdags och säger - på söndag ska jag läsa en dikt på scenen i centrum.
??????? - Eeee va?  Blev min kloka respons på det.
Dom hade tydligen skrivit vinterdikter i skolan som de hade skickat till en jury i kommunen och dom barnen som vann får läsa sina dikter under ett jippo i centrum.
Vi är lite förundrade över att Leo vann då hans dikt var typ 2 meningar men vi har ju inte sett de andras och så tog säkert juryn hänsyn till att han är 7 år.





vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)