.

.

onsdag 19 mars 2014

Läkarbesök och förlossning





Läkarbesöket igår var en katastrof.
Jag frågade om foglossningen och läkaren malde på om att det inte var hans sak, att jag ska vända mig till en gynekolog, bla bla bla trots att jag förklarade för honom att barnmorskan på MVC sagt att jag skulle boka en tid på vårdcentralen för att de inte her en läkare på MVC just nu och att vårdcentralen lovat att ställa upp.
Sen visade jag utslagena och han sa att det var svamp och så fick jag en salva att smörja in dom med.
När Micke kom hem googlade han svamp och sa att det stod att om det var större områden kunde man inte behandla med salva utan att man skulle ha tabletter då.
Frågorna vart fler och fler så jag ringde och bokade en ny tid idag och träffade en kvinnlig läkare som var så kunnig.
I morse hade utslagen spridit sig mellan benen och ner på låren och hon konstaterade på en gång att det inte var svamp för det sprider sig inte så på 4 dagar utan att det troligt vis var en hudinfektion eller en kraftig allergireaktion eller både och.
Hon pratade också länge om foglossningen och sa tyvärr det jag trodde att den går varken att bota eller lindra men det positiva i det hela sa hon var att de som har svår foglossning oftast har en snabb förlossning.
Med Leo hade jag svår foglossning och han föddes på 15 minuter så jag frågade om hon trodde att det skulle bli samma den här gången och hon sa att troligtvis så......
Hon kan inte säga om hon kommer för tidigt eller för sent för det är hormonerna i kroppen som avgör.
Jag kan inte låta bli att känna mig så glad, efter att ha fött Leo sa jag att är det så här lätt att föda barn kan jag göra det varje dag och jag menade det verkligen.
Jag hade 3 krystvärkar och sedan var han ute.
Men Micke är inte så glad över det här för vi inser ju båda att om han är på jobbet finns det ingen chans i världen att han hinner hem när inte ens ambulansen hann förra gången.
Jag är ju gravid i v 30 nu, 31 på fredag och efter samtalet idag känns det här med förlossning så verkligt.
10 veckor kvar plus minus.
Med tanke på att jag gått hemma i 2 månade nu och tiden bara rusar för bi så känns de kommande veckorna inte så långa helt plötslig.



vises

1 kommentar:

Lotte sa...

Usch och tvi för nonchalanta läkare! Tur du fick en vettig sen. Vilken mysig mage♥

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)