.

.

måndag 10 februari 2014

Fina killen


Leo är så roligt.
Jag hittade ter stycken hockey puckar bakom en hylla.
Sen ser jag Leo gå omkring med puckarna och en tumstock.
Så jag frågar vad han gör.
-Jag ska mäta dom svarar han så jag ser om dom e lika stora :)
Efter en stund säger han 
-Jag är färdig nu, nu ska jag väga dom så jag vet om dom väger olika.
Jag frågade vart han skulle väga dom och han tänkte på badrums vågen men där är batterierna slut så jag sa att vi kan ta köks vågen isf, men den e till för mat så då måste han äta puckarna.
Vi går ut i köket och Leo tittar på mig och frågar
- Måste jag verkligen äta dom mamma??

Sen mätte han och vägde och skrev ner allt på ett papper.
Och för den som undrar så var alla exakt lika stora men en vägde över 40 gram mindre än de andra.




vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)