.

.

torsdag 30 januari 2014

Vad ska barn hjälpa till med hemma??

Robin och Leo brukar hjälpa till med tvätten ibland och det är i stort sett det enda dom gör här hemma.
Städa efter sig är dom rätt dåliga på men på sista tiden har det inte blivit så stökigt heller för dom leker inte så mycket, dom spelar mest bandy i bandy rummet eller spelar på tvn.
Plocka undan sina tallrikar gör dom inte heller.
Så därför tycker jag att det är ganska skönt att ibland när det är mycket tvätt att kunna säga att idag efter skolan vill jag att ni hjälper mig med tvätten.
Då hjälper dom mig med att vika sina kläder och lägga ner dom i sina lådor.
Nu har dom faktiskt gjort tvätt i två dagar bara för att jag har tvättat så mycket :) och dom e söta det första dom frågade när dom kom hem från skolan var om dom skulle göra tvätt nu ? och inte lät dom sura heller utan nästan glada.




vises

1 kommentar:

Elfina sa...

Ja! Det är ju självklart att barn ska hjälpa till hemma;) ni verkar ha en bra balans!
Slippa vika kläder och ner i ungarnas lådor är ju toppen!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)