.

.

torsdag 23 januari 2014

Jäkla dum skola

Jag är så fruktansvärt less på Robin och Leos skola.
Jag tycker jämt att man få olika information av Leos fröken och det heter alltid att det har blivit ändringar men vi föräldrar blir aldrig meddelade.  Pratar man med de andra föräldrarna har hälften fått den ena informationen och den andra hälften den andra så man kan aldrig gissa vad som är rätt.

I morse när vi kommer till skolan träffar Robin några kompisar som kommer gåendes med pulkor och då säger Robin -Mamma man skulle ha med sig pulkor eller stjärtlapp eller vad man ville i dag.
- Har du fått en lapp om det???? frågar jag.
-Nä och vi kommer inte tillbaka till skolan förrens halv fyra.
-Har du fått lapp om det då??
-Nä.

Jag blir så satans arg att jag ringer Robins fritids och hon säger att dom som inte har med sig får låna stjärtlapp av fritids.
Och jag frågar henne om vi har fått en lapp med den här informationen, nä svarar hon men det sitter en lapp om det inne på fritids.
Men jag har inte hämtat på fritids eftersom jag har varit sjuk och mormor och morfar hämtade måndag och tisdag och dom har inte sett nån lapp.
Så frågade jag om detta stod i nåt vecko brev eller månads brev???
-Nä vi har slutat skriva brev till föräldrarna, vi har en blogg där man kan läsa vad vi gör.
-Har vi fått en lapp om det då???
-Näää

Men hur ska jag veta vad mitt barn ska göra??seriöst?? jag var så arg att jag kokade när jag gick därifrån och ringde till rektorn men han var inte anträffbar på förmiddagen vilket säkert var en himla tur med tanke på hur arg jag var.

Morfar skjussade mig till jobbet så vi åkte förbi Robins skola och lämnade hans ??Vad det nu heter och då var båda killarna på fotbolls planen och åkte skridskor, jag så Leo först såklart i sin hockey tröja.

Värdens finaste lilla hockey kille. Han e ju så söt i sin tröja.


vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)