.

.

söndag 10 november 2013

Fars dag


På förmiddagen gick vi och handlade till Micke innan han kom hem ifrån Gotland.
Killarna fick köpa vad dom ville och båda valde en bukett rosor och ett kort var,
Sen gick dom hem och pysslade.
Båda skrev fina hälsningar och Leo var jätte rädd att han inte skulle kunna göra ett fint hjärta men det kunde han .

Leo valde ett kort med fotbolls motiv, VÄLDIGT FÖRVÅNANDE not :)



Robin hade en egen ide om hur han ville göra och tog en av sina rosor och klistrade fast på kuvertet till pappa 


Jag satte rosorna  i samma vas men jag blandade dom inte, tyckte att det blev vackert så här.
Jag ska prova att hälla i klorin i rosorna, ett tips jag fick av Mickes moster för att dom ska hålla länge så det måste vi prova.
På eftermiddagen åkte Micke väg med killarna så att jag skulle få vila och på vägen hem stannade han och köpte kina mat och tog med sig hem eftersom vi inte kan gå ut och äta.

Sen hände nåt som förstörde hela den här dagen, kanske låter som en bagatell men det var det inte.
När jag städar av bordet så vi kan äta hittar jag lappen med inbjudan till ett badkalas som Robin fått och pratat om i en hel vecka jag sneglar på OSA datumet för att se när vi borde svara och inser att det har varit och tittar då på kalas datumet och inser att det var idag.
Fy fan, jag kunde bara gråta och ringde till Micke som berättade för Robin vad som hänt och han grät fortfarande när de kom hem och ett tag till.

Jag hade inte en tanke på vilket datum det var, det har varit så mycket den här veckan med läkar besök för både mig och Robin, jag var hemma sjuk på måndagen och tisdagen sen sjukskriven, jag glömde helt bort att kolla vilket datum kalaset var och tog bara för givet att man hade några veckor på sig.
Och Robin som har pratat så mycket om det här, han har aldrig varit på ett badkalas och tyckte det skulle bli så spännande.
Som sagt så var den här dan förstörd.







vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)