.

.

onsdag 6 november 2013

Älskade älskade unge


När jag gick till centrum bad jag Leo göra sin läxa.
När jag kom hem ropade jag och frågade om han hade gjort läxan?
-Nej, svarar han då 
Men Leo säger jag och han fortsätter
- boken är så lång.
-??
Jag går in i vardagsrummet och då fortsätter han,
- och så började Händige Manny och Jake och piraterna, förlåt!!

Jag ser då att Leo är på sidan 39 i boken och läsläxan var sid 4-7.
Älskade ungen han hade trott att han skulle göra hela boken och han kämpade så tappert fast det var en bok på över 100 sidor.



vises

1 kommentar:

frida sa...

Kika gärna in hos vår familj på nystartade bloggen http://blojorochbus.blogg.se/ där vi delar med oss av alla ögonblick som småbarnsåren har att bjuda på :)

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)