.

.

onsdag 4 september 2013

Läxor, det eviga problemet.

Jag vaknade ganska så utvilade redan kl 6 när Robin gick upp och kom på att i morgon ska han lämna in läxan och eftersom jag måste åka på ett oplanerat möte på jobbet idag så hinner vi inte göra läxan i eftermiddag som jag hade tänkt så jag gick upp ut sängen och gjorde läxan med Robin.

Jag hatar läxor.
På mitt jobb gick diskussionen så att: lata föräldrar som inte orkar göra läxor med sina barn, läxor ger föräldrarna en möjlghet att engagera sig i sitt barns skolarbete osv
Men jag håller inte med.

Läxor är ett evigt problem och orsak till ledsamheter här hemma och när ska man finna tiden??

I fredags träffade vi inte killarna eftersom vi åkte bort
På lördagen åt vi middag hos mormor och morfar och kom hem lagom till läggdags
I söndags så åkte vi hemifrån 7.45 och kom hem vid 20 tiden på kvällen
I måndags kom killarna hem vid 19.30 och
i går vid 18.20 då åt vi middag och sen var dom så trötta så de la sig 19.15.

När är det meningen att man ska göra läxor??
Ska man gå upp tidigare på morgonen så barnen hinner göra läxorna??
Jag anser iaf att killarna är för trötta när vi kommer hem på kvällarna för att kunna göra sina läxor.



vises

1 kommentar:

Jeanette sa...

Vi har liknande problem. Det är inte lätt alla gånger att hitta tiden:(
Vi har som en regel att läxorna ska vara gjorda innan sonen får göra nåt annat som han föredrar...nämligen spela ps3 eller dataspel:) Nu har han det såpass bra att han sällan har med läxa som ska vara klart dagen efter, det är enbart om han inte hinner klart tex i matten. Fast det har hänt när jag har jobbat kvällar att det blir missat, bara för att sonen inte tänker på det och att sambon inte kollar hans väska:-/ Det enda han har nu dagligen är läsning 15 min/dag förutom helgdagarna. Annars har han lite tid på sig med de andra stående läxorna.

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)