.

.

torsdag 22 augusti 2013

Idag är en tidig dag och det ska bli så skönt.
Låter ju säkrt jätte konstigt att jag är glad över att sluta tidigt, jag som bara jobbar 50% men det är för att det är fel 50%.
Jag börjar ju jobba när Robin och Leo slutar i skolan så dom har alltid långa dagar på fritids så nu är jag så lycklig för att jag har lyckats fixa så jag slutar tre på torsdagar och stänger en dag i veckan nu kan dom gå hem tidigt 2 dagar i veckan.

Jag har ju önskat att få börja jobba förmiddagar men för att tag sedan så hittade vår kommun på en ny regel att du måste vara fritidspedagog för att samverka i klassen på förmiddagen och eftersom jag är barnskötare får jag helt enkelt inte gå upp i tid.
Tråkigt och löjligt tycker jag då vi har flera barnskötare som jobbar i klasserna som anställdes innan den här regeln kom och dom är inte sämre på sitt jobb än nån annan.
Jag har övervägt att vidareutbilda mig men det tar ändå tre år så när jag är klar är killarna så stora att dom kan gå hem själva på eftermiddagen.
Men det betyder inte att jag tänker strunta i att vidareutbilda mig utan att jag väntar lite ist jag kan lika gärna göra det när killarna är större och klarar sig själva bättre så kan jag lägga fokusen på studierna.



vises

1 kommentar:

Susanne sa...

Det var en otroligt dum regel.

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)