.

.

söndag 16 juni 2013

Leos utredning

I morgon klockan ett ska vi tillbaka till dom som håller i Leos utredning för att få svaren, och ev diagnos.
Jag försöker att inte tänka på det för jag blir automatiskt gråtfärdig då.
Jag vet att det inte är nån fara att få en diagnos och att han e samma barn och han kan få hjälp mm MEN jag har ändå svårt att tycka att det är  okej att ens barn har en sjukdom som aldrig kommer gå över, som han måste leva med i resten av sitt liv.
Jag hoppades på att dom skulle komma fram till att han bara var en busig och vild 6 åring men det lutar väl inte åt det hållet.

Kändes helt fel när vi fyllde i alla papper också, lite som att man sitter och pekar ut alla fel och brister ens barn har, det var lite som att jag ångrade mig där och då och bara ville strunta i allt och säga det är inge fel på honom han är alldeles perfekt som han är.
Ett litet exempel på alla frågor vi fick svara på, tror det var omkring 300




vises

4 kommentarer:

madelein - sexbarnsmamma sa...

Om det är ADHD det handlar om så är det inte någon sjukdom. Tänk istället att det är en tillgång. Med en diagnos kan han i så fall få rätt stöd och förståelse och använda all sin energi på ett konstruktivt och bra sätt. Vi som har ADHD är oftast personer som kan gå hur långt som helst ;-)

Malin sa...

Sv: Ja. precis. :)
Hoppas du får en fin dag! :)

Michaela sa...

Tack madelein, det var snällt skrivet.

dianasdrömmar sa...

Hoppas det går bra stor kram Diana

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)