.

.

torsdag 23 maj 2013

Räkna kalorier

Jag har sedan en vecka tillbaka räknat kalorier.
JAG VET det är också en tabu sak, precis som att dricka nutrilett och äta LCHF livsfarligt.
Men jag tycker att det är bra.
Jag har räknat ut mitt kaloribehov per dag och så sammanställer jag varje dag vad jag ätit och jag fick en del rejäla tankeställare.
Jag insåg att jag inte har en susning om vad jag äter.
Min största Å herre gud upplevelse var 4 digestive kex med blåmögelost några vindruvor och ett glas vin. 900 kacl.
Tänk dom gånger jag ätit mer än 4 kex......
Sen om vi lägger på frukost lunch middag och kanske ett mellan mål på det så har jag ätit vad 2 personer behöver på ett dygn :)
Jag har också insett att vissa maträtter innehåller 700-800 kacl och vissa så lite som 84.



vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)