.

.

torsdag 28 mars 2013

Skoläkaren, ångest och ADHD

Ja gårdagen var ingen hit direkt. Vi hade ett möte inbokat med skol läkaren för att på börja en adhd utredning på Leo ( jag kan inte ens skriva det utan att börja gråta igen). Jag tycker att det e så fruktansvärt jobbigt. Ingen förstår och alla säger att det e väl jätte bra att få veta i så tidig ålder. Men det handlar ju inte om att jag INTE VILL VETA utan att jag vill inte att mitt barn ska ha en sjukdom som han ska dras med resten av livet. Handlar inte heller om att det är just ADHD utan att det är en sjukdom dom följer med resten av livet, jag hade mått lila dåligt om det tex rörde sig om tex laktos intolerans eller nåt liknande för att det är något som försvårar ens barns liv. Önskar att NÅN kunde förstå !!'
Tycker det räcker med all smärta runt Robins muskelsvaghet och grov motorik fel. Jag oroar mig för honom 365 dar pm året och nu är det nästa barns tur.
Läkare var jätte bra tycker jag och hon skulle skicka en remiss till ett utrednings team och åberopa vård garantin annars kan man få vänta i ett helt år.
Ändå känner jag mig kluven vissa av hans lärare/fröknar tycker inte att han har några ADHD tecken utan är bara inte skolmogen och bara för att jag inte vill att han ska ha det så ser jag inga tecken alls helt plötsligt utan tycker att han är fel fri .......

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)