.

.

tisdag 19 februari 2013

Bantnings kompis

Eller motivations kompis är också ett bra ord.

Jag har skaffat mig en bantnings/motivations kompis.
Egentligen handlar det inte om BANTNING utan mer om att SLUTA ÄTA SKIT HELA TIDEN för mig är det bullar kakor tårta munkar muffins och små godis.
Jag har nämligen träffat en tjej som är precis som jag, som hellre äter en bulle till lunch istället för att göra mat och som gillar att fika så fort barnen lagt sig på kvällen.
Jag kom på ett lätt och enkelt sätt för oss att motivera varann att sluta äta skit, nämligen att vi  varje kväll skickar ett medelande till varann vad vi ätit under dagen.
För då får man skämmas när man skriver att man ätit 7 semlor men också tar det emot att äta massa skit när man vet att man måste erkänna det för någon på kvällen.
Kanon tycker jag





vises

3 kommentarer:

Fröken Gredelin sa...

Det är ju jättesmart!! En sådan kompis skulle nog jag också behöva hitta:) Gillar din blogg förresten, du skriver bra och ärligt om det som händer i din vardag.

Michaela sa...

Tack :) Kul att höra.

Cessan sa...

Åh, vad jag känner igen det där!
Även om kosten varit bra hela dagen är det på kvällen när man kopplar av framför TV:n som suget efter "något gott" kommer... Låter kanon att du fått en "motivations-kompis"!! :) Själv väntar jag på att min motivation kommer med våren, då ska här power walkas!! ;)

Kram Cessan

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)