.

.

söndag 20 januari 2013

Årets första semmla

Vi åt årets första semmla till fika idag. Jag tycker att det är godast att göra som själv, jag gillar att dela min precis i mitten och göra en bulle till två semlor. Massor med lös mandelmassa och lagom med grädde.
I dag gick det väl inte så himla bra bullarna var super torra, provade alimentas för dom var på annons på ica den här veckan men jag håller mig nog till Skogaholms i fortsättningen. Grädden blev jätte lös fast den inte var det när jag hade vispat den men en trevlig överaskning var....
Jag gjorde lite vaniljkräm i en skål eftersom jag var osäker på om Leo gillade mandelmassa så jag provade en halva med vaniljkräm och grädde och det var sjukt gott.
Eg är jag helt emot det för en semla ska ju vara med mandelmassa och grädde det är ju liksom det som är en semmla det är ju som att baka prinsesstårta utan marsipan, då är det ingen prinsesstårta längre.
Men risken finns ju att jag kommer äta med vaniljkräm fler gånger bara för att det var så gott.



vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)