.

.

torsdag 13 december 2012

ÅÅÅ Lucia

Jag är en riktig "sucker" för alla dagar som "är något" som Lucia, midsommar, påsk, alla hjärtans dag, men ävan alla små dagar som kanelbullens dag, osv
Allt som ger en en anledning att fira lite, en dag som sticker ut från det vardagliga liksom.
 
Vi hann faktiskt se lucia tåget på skolgården i morse (som jag totalt hade glömt att det skulle vara) sen skyndade jag mig hem och sov ända till kl.12, jag är så trött på att vara dålig nu, helt sjukt att jag måste sova/vila hela förmiddagen så jag orkar gå och jobba i 3 timmar men iaf.....
 På jobbet bakade vi saffrans muffins med barnen till en julpyssel kväll som vi ska ha nästa vecka tillsammans med barnen och deras föäldrar och kl15.30 kom Micke och hämtade mig och vi åkte till killarnas skola och första hämtade vi Robin och sedan gick vi upp till Leos fritids och ställde oss på skolgården och väntade på att hans Lucia tåg skulle komma, i år var han tomte till Mickes stora glädje (jag tror aldrig han kommer över att Leo var lucia på daagis hihi). Jag frös faktiskt riktigt mycket vilket jag inte trodde man kunde i en goose jacka, där ser man ...... :(
Leo var så duktig och sjöng så fint men jag stog hela tiden och oroade mig för att han inte hade på sig overallen under tomte dräkten som han skulle  - nu blir han sjuk tänkte jag hela tiden.
Efteråt fick mn köpa saft glögg och mor annans pepparkakor och fika utomhus men vid det laget så frös Leo så fruktansvärt( trots att jag hade skyndat mig in och tvingat honom att sätt på sig overallen) så vi köpte fika men åt det på vägen till bilen.
Sen år vi middag framför tvn medans vi tiddade på Lucia på tv och avslutade med Lussebullar pch pepparkakorna vi bakade i går.
jag tror det bästa på hela dagen för killarna var när dom fick ge Micke pepparkakorna dom bakade åt honom igår.

 



vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)