.

.

söndag 14 oktober 2012

Inte min dag

Idag har det gått käpprätt åt ja ni fattar (?)
Började vid lunchen idag.... köttfärsbiffar ris och så slängde jag ihop en påse brunsås som jag lämnade på spisen och gick och ringde på grannen vägg i vägg för att sägaa till Robin och Leo att maten var klar. När vi kom hem var det rök i hela huset och såsen var minst sagt svart. Trots att vi öppnade både dörrar och fönster så stinker det fortfarande.
Egentligen började det redan i går kväll då vi dukade av midagen och jag kom på att vi hade en lampa på vinden som skulle passa i hallen där uppe (jag kommer ofta på något när jag är mitt uppe i något annat) när jag kommer ner igen står våran J****A hund på bordet och äter tzatziki ..... som jag tänkte ha till middagen idag.
Middag blev det iaf men efter middagen .............
Så skulle jag leta efter något i köksskåpet och för en tid sedan satt det en stackars natt fjäril på skåpsdörren en dag när jag öppnade den och jag hade inte hjärta att döda den och tänkte att en dag flyger den sin väg och det gjorde den säkert men men kvar lämnade den ägg överallt och en del hade tom hunnit bli små vita larver så nu har jag kastar större delen av allt i skåpet och skurat som en galning och nu sitter jag i soffan och dricker Irish coffe och surar.




vises



 

1 kommentar:

elfina sa...

blää!! duktig som fick bort det...

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)