.

.

onsdag 12 september 2012

Jag sitter här och är bara arg och irriterad.
Robin har fått en läs läxa (sin första) och på lappen står det att dom skall läsa sidorna 4-11 minst tre gånger och läxan är i en vecka.
För det första tycker jag att det är mycket plus att dom har en annan läxa också men det stora problemet är att ROBIN KAN INTE LÄSA. Hur fan ska han kunna läsa detat tre gånger på en vecka???

Jag  har inte hunnit prata med hans fröken än men jag är fortfarande förbannad.
 Hur ska han kunna göra en läs läxa när han inte kan läsa plus att den ska läsas tre ggr och är på 7 sidor??

och eftersom han har en annan läxa också så har han egentligen 4 läxor på 7 dar!!!
Jag tycker inte att det känns okej.






vises

3 kommentarer:

Yohanna - tvåbarnsmor & måttminskning sa...

Det låter ju heeeelt galet, verkligen för mkt!!!!!!

Lotte sa...

Så mycket läxor? Thea har med fått sin första läsläxa nu och det är samma bok. Samma sidor i läxa. Men vi får läsa för de först och de får gärna memorera orden/namnen så de kan de utantill. Men 4 läxor lät lite väl, han går väl med i första klass?

Linda sa...

Jag visste inte ens att de får läxor i förskoleklass och förväntas de verkligen kunna läsa då?!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)