.

.

fredag 8 juni 2012

Recinolja för håret


       
 Jag köpte recinolja från bodystore där 500ml kostade 89:-, på apoteket kostade 100ml 65:-
Tycker det syns på kortet att jag var på väg att bli dålig, ser inte riktigt klok ut : (




Jag provade recin olja i  håret igår. Har läst att det ska vara så bra för håret och att det ska få håret att växa fortare och bli tjockare, längre hår vet jag inte om jag behöver men tjockare är inte fel men framför allt så vill man ju att ens hår ska må bra. 
Testade det i går kväll, man ska göra tre ggr i veckan och låta det sitta i 20-30 min, jag satt i 30 min. Och idag är mitt hår lent som silke. Jag ser ingen skillnad på glansen än men då behöver man nog göra det flera gånger.
Jag läste också att det skull vara så svårt att tvätta ur men det var det inte
Jag använder alltid Head & Shoulders för med vanliga shampon tycker jag inte att det känns som om håret blir riktigt rent. 
Så jag tvättar alltid håret en gång med Head&Shoulders sen en gång med ett annant schampo, jag brukar köra med olika hela tiden beroende på om en butik har billigt tex swarstkof, loreal, tresemmè odyl. 
Med  då kör jag med schampo och balsam av samma märke och samma "inriktning" typ torrt hår eller anti breakage, för färgat hår osv. 
Photobucket

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)