.

.

söndag 11 mars 2012

Världens godaste middag.

Vi åt världens godaste middag idag. Jag formligen älskar ju mat och det här var verkligen s u p e r...
Stekt fläskytter file med potatisgratäng grillad sparris och sallad. Den här gången tog jag sallad Provencal, ni vet sån där färdig påse man köper och så lite gurka, tomat och paprika.  Jag njöt av potatisgratängen eftersom jag ändå ätit kolhydrater heeeela dagen, började ju redan i morse då jag åt croissanter doppade i nutella som om jag aldrig hade sett mat förut.


Till det provade vi två nya såser som var jätte goda eller ja pepparsåsen var jätte god den andra kan jag inte uttala mig om eftersom mina smaklökar fortfarande är förstörda och det ofta svider i halsen också. Men såsen gjorde hela middagen lite extra bra eftersom det alltid är kul att prova något nytt.

Det här var faktiskt godare än slagermiddagen vi fick i går som roligt nog gick i GI anda men ärligt talat så blev jag rätt besviken när middagen var Cesarsallad, prosciutto, spenat sallad, och någon korv (och inte att förglömma vegetarisk lasagne). Känns inte riktigt som att det var värt pengarna eller särskilt festligt.
Photobucket

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)