.

.

fredag 24 februari 2012

Lite tankar om Leo


Leo har under de senaste veckorna drivit oss till vansinne och tydligen dom på dagis också.
Jag har fått höra så mycket saker den här veckan som jag har hämtat och lämnat honom på dagis.
Hemma svarar han emot HELA TIDEN det finns inget annat ord att beskriva det med för det är verkligen hela tiden när det gäller ALL. Kläder, mat, sova, borsta tänder, och det spelar ingen roll vad vi säger för han bara fortsätter säga emot och blir han överbevisad hittar han på någon bort förklaring.

På dagis har han gömt sig flera gånger för han vill inte gå ut, han vägrar klä på sig, han kan inte sitta still vid matbordet utan går ifrån hela tiden och struntar helt när fröknarna säger till honom. 

Men igår och idag har han iaf lyssnat på mig när jag sa åt honom att det är skärpning som gäller på dagis, så igår klädde han på sig och gömde sig inte och idag satt han still vid mat bordet med när jag hämtade honom idag fick jag höra att han har börja svära också så det är ytterligare en sak jag får predika om.

Troligtvis är allt detta en period, en fas som allt annat men ändå, det driver mig till vansinne, jag blir så trött på honom att jag bara vill skrika som en galen människa.

Fröken på dagis föreslog att det kunde handla om min operation för hon tycker att det började i samma veva och det var något jag och Micke diskuterade i morse också. Leo är väldigt mammig och jag tror att det har tagit hårt på honom allt som hänt mig sista tiden det har ju ändå hållt på i 5 veckor nu och det måste kännas väldigt länge för en liten kille.


Photobucket

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)