.

.

tisdag 14 februari 2012

I går blev ju en väldigt lyckad GI/Lchf dag med kvarg till frukost, äggröra, korv och köttbullar till lunch, spenatsoppa till middag och kvarg igen till kväll mellanmål. 
I dag..... not so much..... 
Jag har nämligen bestämt mig för att äta hemmagjorda semlor i kväll för att fira alla hjärtansdag med mig själv. Micke och killarna ska åka och fira Emma (Mickes dotter) som fyller år idag men jag har bestämt mig för att inte följa med eftersom jag har en virus i kroppen så har jag faktiskt ingen som helst ork att  åka och hälsa på någon och så känns det faktiskt väldigt oförskämt att åka hem till någon när man är sjuk. Nä mina bakterier behöver hon inte få i födelsedags present.
ooookej tillbaka till maten. 
Jag sa ju redan från början att detta kommer bli på mitt vis och alltså tänker jag INTE ha dåligt samvete över att äta semmlor därför att BANTNING handlar nästan jämt om förbud och ångest. Och om jag har 10 lyckade dagar och så äter jag en två eller fem semmlor en dag och sedan har 14 dagar med vettig kost så tycker jag att det ger ett jäkligt bra och sunt liv i mina ögon.



Photobucket

1 kommentar:

Sandra sa...

Man lever bara en gång, glöm inte det! ,-)

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)