.

.

fredag 6 januari 2012

Ratatouille

Bilden lånad från kokaihop.se

Idag har jag lagat ratatouille för första gången och det blev så himmla bra. Så sjukt gott för att vara exakt jag gillar ju grönsaker i alla former och vet inte alls varför jag aldrig har provat att laga det här förut och jag hade ingen susning om hur det skulle bli, kan ju bli tvär äckligt. Men jag lyckades på första försöket och är så nöjd =)
Jag åt den med kött och kall bearnaissås.
Nu tänker jag skriva ner innehållet så jag inte glömmer det till nästa gång.

  • Röd och grön paprika
  • morot
  • squash
  • zuccini
  • lök
  • krossade tomater
  • salt o peppar
  • lite grönsaksbuljong
  • koriander 
  • timjan 
  • vitlök
  • hermestat (sötningsmedel)
  • olivolja



3 kommentarer:

AnnaMalin sa...

Sv: Kul att höra, då är det inte bara jag ;-) Haha har också hur många kort som helst på maträtter, inredningsdetaljer mm i olika vinklar som jag lyckats spara ;-) Blir en del att gå igenom.

Ha en fin dag! Kram

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Smaskigt! Kul med lite nya idéer!
Här känns det som att jag äter samma sak vecka ut och vecka in!
Ha en bra helg! Kram!

Linda sa...

Mmmm...det är så gott :)

Kul att du skrev hos mig. Ja jag har inte tagit itu med varken träning eller godis än ;) Men börjar arbeta på måndag och då ska jag cykla till och från jobbet. Kanske min karaktär tittar fram (?)
Känns sådär att magen är stor som ett hus, kom t o m i ett par förstora byxor som jag inte kunnat ha sen jag var gravid haha. Tragiskt :)


Såg att ni varit på Disney om Ice. Häftigt! :)

Ha en fin kväll ;) kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)