.

.

måndag 14 november 2011

Jag blir så trött




Vaknade i natt och gick på toa och insåg att jag var dunder förkyld, hela huvudet känndes som en vattenfylld ballong som knappt gick att hålla på plats och det sved i halsen. Jag blir alltid förfyld om jag blir kall och det hade jag inte varit dagen innan men när jag går in i sovrummet igen slår kylan emot mig (vilket förklarar varför jag och Leo slagits om täcket hela natten).

Förr blev det bastu inne så fort det blev minusgrader ute men i år är det tydligen tvärt om.

Jag som hade bestämt mig för att ta tag i det här med fettet idag.

Jag låg och tänkte lite i går och fick väl tillslut inse att det är ju allt omyttigt jag stoppar i mig som gör att jag inte går ner i vikt fast jag tränar varje dag nästan.

Jag kan ju inte hålla mig ens till mina egna regler att bara äta på fredagar utan i Torsdags tänkte jag att jag tar torsdag den här veckan ist för fredag eftersom jag ville äta något gott till Robinson finalen, men tror ni jag kunde stå emot fredagsfikat på jobbet ?? Neeej och sen år jag kladdkaka på kvällen eftrsom jag ändå redan hade ätit socker den dagen sen på lördagen kom Micke hem från kryssningen med tre toblerone till mig så jag provade några bitar av dom (bara 5 st) och insåg att 5 bitar är 2500 kacl. Och så igår tårta och kakor på farsdag.

Jag kan träna ihjäl mig för jag kommer inte gå ner i vikt iaf.

Så nu har jag satt upp ett nytt mål så får vi se om jag kan hålla det......

Jag ska inte äta någon godsak förren jag gått ner 2 kg.

Då får jag ju en chans att se också hur mycket allt ätande påverkade.

Och nu till min stora sorg mår jag så dåligt idag att min Powerwalk som jag sett fram emot är bara att glömma, ska lämna Leo på dagis nu och handla lite och sen gå hem och lägga mig så jag orkar gå och jobba idag

2 kommentarer:

Lotte sa...

Krya på dig!!

Linda aka Javamorsan sa...

Hoppas denna förkylning bara är på snabbvisit. Krya på dig snabbt nu!!!

Ja du dessa godsaker är jävulens påhitt helt enkelt. Jag har kommit så pass långt nu att jag har inga problem att avstå. Äter väldigt sällan och behöver bara komma igång med träning också så kommer det nog bli bra.

Pepp pepp till dig!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)