.

.

torsdag 20 oktober 2011

Vad blir det för middag??

Middag, det eviga problemet.
Det verkar som de flesta av oss får hjärnsläpp när det gäller middag en del ibland, och en del ofta.
Vi kör en tömma frysen månad igen och jag har nu gått igenom frysen och gjort en matlista på allt vi kan laga med det vi har i frysen och i skåpen så nu är det bara att välja något på listan.
Idag blev det chorizo och pommes frites (grill korv till killarna) med sallad och vitlöks sås.



En annan sak jag brukar göra är att skriva en lista på matförslag när jag är riktigt hungrig, då är jag alltid sugen på massa olika maträtter :)



2 kommentarer:

My - Mamma till Alma sa...

sv: ja, man har lite beslutsånget ibland ;)

Jeanette sa...

Bra förslag, det behöver jag också göra. Det är så trist med överfull frys.
Synd att jag fyllde på i går med 14 burkar kantareller från mamma ;-)

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)