.

.

fredag 21 oktober 2011

mammas kille


Mammas stora kille.
Det är både kul men ändå skrämmande att se att han håller på att bli så stor, man vill ju innerst inne att dom ska vara små hela livet.
Två gånger den senaste veckan har Robin hjälpt mig med middagen och han är verkligen duktig. Han har insisterat på det själv att hjälpa till och fast jag först sakt ett tveksamt nej så har han argumenterat för att hjälpa till , så idag gjorde vi korv i ugnen tillsammans.
Jag lagar alltid middagen själv dels för att jag bara tycker det är extra krångel med ett barn i köket (ja jag vet att det är dåligt av mig) och dels för att dom alltid är i full gång med någon lek och då går jag inte och frågar om dom vill laga mat med mig.
En gång gjorde vi pizza tillsammans och dom tyckte det var jätte kul och jag med, så någon vecka senare köpte jag pizza grejer igen men då var det ingen som ville hjälpa mig :) tji fick jag.


Om ni undrar vad det var i påsen på bänken så var det fredags fika, choklad munkar och kladdkaka.

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)