.

.

söndag 11 september 2011

Mera filmer .....



Jag har sett en hel del riktigt dåliga filmer på sista tiden


Shark night som börjar jätte bra men efter 2/3 blir så sjuk att det förstörde hela filmen tyckte jag.


After life: På reklamen verkar det vara en spännande thriller men i själva verket så handlar det om en tjen som dör men fastnar mitt emellan livet och döden och en begravningsentrepenör som kan se de döda hon tjatar i 1,5 timme om att hon inte är död och han försöker förklara att hon är det. Så tråkigt att jag spolade igenom större delen av filmen.


One missed call: japans skräck som inte var läskig utan kändes bara töntig tror att originalet är på japanska men att dom har dubbat den till engelska och då brukar det ju ha en tendens att bli töntigt oavsett vilke språk det handlar om.


och slutligen The reef: som ska vara så bra. i 1,5 timme så flyter 4 personer i det öppna havet dessutom har de frivilligt lämnat sin upp och ner vända båt. Efter 1 timme kommer en haj och äter en av dom sen simmar den iväg och kommer tillbaka efter tio minuter i filmen och äter upp en till osv Jätte spännande... Not.



Men jag har lyckats hitta några godbitar också som denna:



Handlar om djävulen kort och gott. Jätte bra film spännande från början till slutet.


En riktigt bra kriminal thriller polisen jagar en mördare spännande och lätt tittat.
Och bäst av dom alla:




Också enormt spännande en film som byggs upp och bara blir bättre och bättre, svårt att berätta varför den är så bra utan att avslöja för mycket och då förstöra poängen i filmen.
En film man inte får missa :)










Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)