.

.

måndag 22 augusti 2011

Första dagen i skolan.

Tänk att den är här. Som vi har fasat, hoppats, längtat och väntat. Jag har defenitivt varit mer nervös än Robin men i mitt fall känns det befogat förRobin har alltid varit så rädd för allting, när han bytte avdelning på dagis ver det så traumatiskt för honom att jag knappt kunde jobba för att jag mådde så dåligt efter att ha lämnat honom gråtandes och skrikandes på dagis.


Men idag var det Lilla Leo som inte tyckta att allt var så toppen, lite svart sjuka över allt kring Robin men sen kändes det nog konstigt att helt plötslig vara ensammen kvar på dagis när vi gick iväg men Robin.


Robin packade sin väska själv i morse men pärmen mappen frukt en drick mugg och så en påse med korkar som vi sammlar under sommaren som ett projekt vi fått från skolan.



Man kan säga att det var brottom till skolan, det var bara att hänga med.



De äldre barnen sjöng för oss en stund på skolgården och sen fick alla barn glass.



Sen var det dags att gå in i klass rummet. Först hittade Robin sin plats, sen fick dom sätta sig i en ring på mattan och då fick vi föräldrar gå ut på ett litet möte.

Efter mötet sa jag hej då til Robin och han verkade storm trivas.



Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)