.

.

söndag 10 april 2011

Födelsedagen förvandlades till katastrof.


När vi gick ut med Tuffs i morse kom en pitbull som bor i området springandes och högg Tuffs, flera flera gånger. Det är nog bland det mest traumatiska jag någonsin uplevt. Tuffs skrek och kom loss då fick den stora hunden tag i honom igen och så fortsatte det fyra ggr en gång lyfte han upp Tuffs och skakade honom, då tänkte jag att nu dog han, eftersom han höll honom över nacken och Tuffs åkte som om han varit en trasa eller ett gosedjur eller något.

Under hela tiden hör jag Robin och Leo skrika i panik och Leo gråter hysteriskt.

Jag är fortfarande i chock fast det hände i morse. Det var ju inte så här jag ville att Robins födelsedag skulle bli.

Men Tuffs mår bra under omständigheterna och jag hoppas att vi inte upptäcker några men längre fram.


10 kommentarer:

Unknown sa...

Men fy, så hemskt! Vart var den andra hundens ägare! Vad arg jag hade blivit, när chock och rädsla hade släppt. Hur mår pojkarna nu?

Kram!

Malla sa...

men usch och fy så hemskt!! :( :(

Sandra sa...

Fruktansvärt!!!! Var den andra hunden lös!? Anmäl ägeren!!!!

Sandra sa...

Glöme ju!!! Tack för awarden fina Michan!!! Ska ta tag i det någon dag när tid finns!

Linda aka Javamorsan sa...

Nej men jösses vad hemskt.
Hoppas pojkarna inte är för chockade av detta nu :(
SKönt att vovven mår trots allt. Ge nu Robin en stor grattis kram från mig!

Anonym sa...

gud vad hemskt skaffa dig denna spray jag har som kallas dog defense du köper den på zoo affären. så fort du ser en hund lös springandes så sprejar du den förlinad hunden i några minuter så man kan avleda situationen, herregud jag har en jack russel hon e mitt allt. efter påhopp oxå av en pitbull tik sen dess har jag sprey och tro mig så fort jag tar fram den så kopplar de sina hundar. jävla pack ett bett av en sådan så e våra vovvar döda.
nästa gåpng så måste du vrida om ära på pitbullen eller man tar de i balla det enda som funkar på pitbulls de biter till det knakar. vilka människor som har sina hundar lösa som de ej rår på. pack anmäl- det kostar böter 3500kr om de har hunden lös kan de uppvisa koppel så är det 2500kr så vi får stopp på sådana jävlar.mvh camilla

Michaela sa...

Tack så hemskt mycket för alla snälla kommentarer.
Det är svårt att veta hur Robin och Leo mår, de har pratat om händelsen hela dagen och visade pappa på kvällen vart det hände mm.
Sva till anonym, jag hade inte en chans ens att få tag på den andra hunden en gång lyckades jag sparka till den men dom är ju för muskulösa så jag lyckades inte hindra den på något sätt inte ens ägaren fick tag på hunden görren efter4 attacker.
Fick veta på eftermiddagen att Tuffs är den 3e hunden som blivit huggen av samma hund.
Kramar till er alla

Mollan sa...

Nä men lille stackare!! Anmäl ägaren till hunden, det måste MÅSTE du göra!! Stackars ungarna också.... Fy vad hemskt. Kram

Hanna sa...

Men fy vad otäckt!

Cissi sa...

Usch vad HEMSKT!!! :(
Jag tycker absolut att du ska anmäla, om du inte redan har gjort det?!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)