.

.

onsdag 23 mars 2011

Trots

Det finns 1års trots 2års trots 3års trots 4års trots och uppenbarligen 5 års trots.
Japp jag har fått det bekräftaT av andra 5års föräldrar som har samma symtomer på sina barn.
Leo drabbas tydligen av alla trots perioder (ibland tror jag att han bara är sur för att vi döpte honom till Leo:) han är iof inte 5 år ännu man det spelar ingen roll han provar 5 års trotsen iaf.
Robin av någon konstig anledning har aldrig drabbats av en enda trots period, förstår ingenting.
Men han har lite av 5års trotsen :)

Jag har insett att dessa kommentarer är typiska
Vill du att jag ska ....va?
Du tycker att jag...
Och dom använder det mot varandra ni ska höra dom när de kommer igång ordentligt.

-Du vill att jag ska göra illa mig
-nähä
-jojojjo det vill du vist, du vill att det ska komma blod.
-nänän det vill jag inte alls
-jo det vill du viss så det så.
-men du då du vill bara att jag ska bli ledsen.
-nähä
-jodå jodå

Så här fortsätter det hur länge som helst tills någon tröttnar och skriker
-MAMMA MAMMA HAN SA ........?

Japp trots, jätte kul
Ibland driver dom mig till vansinne så jag bara skriker men oftast skrattar jag åt den här trotsperioden som mest är verbal och jätte kul, dom låter som två 90åriga gubbar :)

1 kommentar:

Linda aka Tokmorsan sa...

5 års trotsen är vidrig rent ut sagt. Ja så får man säga. Ingen ide att kalla det morot när det är blomkål liksom.
Lite innan min lilla fyllde 5 blev hon som förbytt. Har aldrig vart med om maken säger jag bara. Önskar jag visste när det går över men tyvärr har jag ingen aning.
Vet bara att en vacker dag är dom vuxna och får egna trotsiga 5 åringar!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)